wtorek, 10 lipca 2012

Reklama na balonach

Reklama na balonach

krótki art


Od lat wiadomo, że na konkurencyjnym rynku trudno zaistnieć wówczas, gdy podejmowanych przez nas działań nie wspiera przemyślana kampania reklamowa. Nie da się jednak ukryć, że na początku dwudziestego pierwszego wieku dźwignią handlu jest przede wszystkim reklama niekonwencjonalna. Klient lubi być zaskakiwany, gdy zaś zainteresujemy go produktem w niebanalny sposób możemy być pewni, że firmowe logo zapisze się mu w pamięci na długie tygodnie. Owszem, wymagający odbiorca reklamy nie daje się zbyt łatwo zaskoczyć reklama na balonach ciągle jest jednak w stanie zrobić na nim ogromne wrażenie.
Jej największym atutem jest oczywiście to, że ciągle jeszcze budzi podziw ze względu na swoją oryginalność. Odbiorca, który widzi balony latające z logo nie może oprzeć się pokusie zadarcia głowy i często wytęża umysł, aby zapamiętać nazwę firmy promującej się w tak nietypowy sposób. Właśnie to dążenie do utrwalenia w pamięci nazwy sponsora jest szczególnie mile widziane przez reklamodawców, potencjalny klient czuje się bowiem przez to bardziej związany z marką, która została mu tak zaprezentowana. Co więcej, często nie chce wcale pozostawać sam na sam z niecodziennym wydarzeniem, trudno dziwić się więc, że reklama na balonach latających staje się przedmiotem dyskusji toczonych przez niego ze znajomymi. Ci ostatni słuchają informacji o promocyjnym przelocie dowiadując się przy okazji, która korporacja wykorzystała balony gumowe z nadrukiem firmy do propagowania swoich produktów, reklama zatacza zatem coraz szersze kręgi.

Nie do przecenienia wydaje się również to, że reklama na balonach jest dość uniwersalna. Za pomocą tego środka wyrazu można promować zarówno wczasy w Tunezji, jak i nowy produkt dla najmłodszych i odżywkę do włosów, reklama na sterowcach może więc docierać do bardzo szerokiego grona odbiorców. Niewielu firmom nie przystoi odwoływanie się do takiej formy wyrazu, a i niewielu potencjalnych klientów uważa, że reklama umieszczana na balonach nie zasługuje na uwagę. Owszem, skuteczność tego rodzaju promocji nie jest uzależniona wyłącznie od oryginalności projektu, ale również od staranności jego dopracowania. Na początku dwudziestego pierwszego wieku każda kampania reklamowa musi być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, okazuje się jednak, że i z tym nie powinno być problemu. Reklamą na sterowcach zajmuje się coraz więcej podmiotów, wśród firm przygotowujących tego rodzaju kampanie promocyjne nie brakuje przy tym profesjonalistów.